tirsdag 16. november 2010

Its not really bad, but its BAD!!

Nå, er jeg endelig klar for å snakke om det!! Ja, for nå er skademeldingen skrevet og den værste stormen av flauhet har lagt seg. Jeg har klart noe som veldig få har klart før meg, jeg har kjørt inn i hoggtennene på en elefant, skrapt opp venstre side av KAJ. KAJ er da altså Opelen som Rannveig og meg selv disponerer her i Nairobi. Sitat en av de lokale medarbeiderne som har greie på biler; "its not really bad, but it is BAD!!"
Hendelsesforløpet: Klokken er ca 16.00 fredag ettermiddag, jeg er ute alene på handletur med KAJ. Nakumat, junction, er stedet for de som er kjent. Og de som kjenner butikkjeden Nakumat vet også at deres varemerke er en elefant. På den her parkeringsplassen befinner det seg da altså en statue av en elefant med stooooore tenner. Forsmedelig nok klarer jeg idet jeg skal ha en forbikjøring og returnerer til mitt eget felt å skrape inn i den ene tanna. Pga heftig fredagstrafikk blir jeg nødt til å kjøre videre, men snur og tar en stopp for å se hvordan det gikk med elefanten. En vakt kan fortelle meg at jeg ikke er den første som har kjørt inn i tanna. Jeg er i selskap av noen få uheldige, noen vil kanskje påstå uforsiktige sjåfør. Den er nemlig knekt og står litt ekstra ut. Noen lurer kanskje på hvordan dette endte for Kaj. Han har da altså en ganske heftig skrape fra frontlykt og til midten av fremste dør på venstre side.

Pole sana Kaj!!

13 kommentarer:

  1. Du Rita, du klarer det meste. Men vi må få lov til å le litt :))

    SvarSlett
  2. Hehe, e ler! kanskje ikke så fint å le, men gjør det likevel;)

    SvarSlett
  3. Lov å le folkens:) Folk her ler godt de også!!

    SvarSlett
  4. hahaha...jeg må le! (siden det var lov.tihi..) Jeg ser det for meg! Junction i rushtiden er jo noe for seg selv:) Godt det gikk bra med deg:) klem

    SvarSlett
  5. Ja til større elefanter!! Ille at de afrikanske elefantene er så små at det er umulig å se dem ;-)))
    (jeg får ikke til å velge profil, så når det bare står anonym, er det godt mulig at det er meg!)
    Har forresten vært med mora di og kjøpt kjøkkengardinene nå, så du får skylde på meg hvis de ikke er bra nok. sier Grethe... :-)

    SvarSlett
  6. Takk for støtten Grethe!! Veldig ille med disse elefantene, spesielt de i messing og betong!! Gleder meg til å få gardiner. Alltid godt å ha noen å skylde på;)

    SvarSlett
  7. Tror Kaj syns det blir godt med ferie fra oss!! ...og vi fra KAj! Gleder meg til å se deg om en drøy uke!!!!

    SvarSlett
  8. Oj...Rita Rita! Jeg trodde et øyeblikk det var en ekte elefant! Tenk om! DET hadde vært really bad!

    SvarSlett
  9. TRUE!! men ikke like flaut, det hadde nesten vært kuuuult, men ja really bad!!

    SvarSlett
  10. HAHAHAHAHAH Jeg leeeeeeeer her :) Ikke meningen å le av deg, for jeg lurer jo selvflgelig på hvordan det går med stakkars KAJ, og stakkars Nakumatt-elefanten :) Men du skriver så godt at her ligger jeg under teppe på teppe i ei kald seng i bergen og ler og kjenner at jeg savner deg veldig veldig vennen min!!!!! Håper du har det bra nå som flauheten har lagt seg litt :) Guds fred! Gooood, litt kald klem fra meg

    SvarSlett
  11. Nei, nå LER jeg!!!! Skjønt det er et under at jeg selv klarte å unngå å treffe elefanten i løpet av mine to år... den er DIGER!

    SvarSlett
  12. Gratulerer med nytt alternativ til "en løgn og to sannheter"-leken din :-) Og kanskje jeg kommer til å bruke det selv også, hvem vet? Godt å se at du er den samme, savner deg altså!

    SvarSlett
  13. Elefanten er DIGER ja Ingrid!! Og AK veldig god story til den leken!!
    Skjønt den er kanskje litt for utrolig til å ikke være sann for min del:)

    SvarSlett