lørdag 21. mai 2011

Bonustur til Mombasa!!

 Sist helg var jeg så heldig å få være med gode Britt Jorun på tur. En bil og et flyttelass skulle ned til kystbyen Mombasa. Det ble en veldig hyggelig kjøretur, der vi fikk se hvor flott dette landet er med kontrastene fra tørrlendet til de flotteste grønne daler og sletter, og kyststrøkene med palmesus og bølgeskvulp. Vi fikk husrom i huset som Britt Jorun skal bo i. Hushjelpa Betty og vakthunden Alvin tok i mot oss, den ene med åpne hender og deilig mat, den andre med agressiv bjeffing og noen fryktsomme tenner. Lørdag morgen dro vi til Diani-beach, der vi la oss inn på Southern-Palms for dagen. Ubeskrivelig herlig!! Bading, soling og nydelig lunsj:) Kvelden ble avsluttet på Ali Baba, en superresturrant inni grottene ved stranden!! Søndag morgen kjørte vi tilbake til Diani og ble med på gudstjeneste før vi tok flyet tilbake til Nairobi søndag kveld. 

Dette var virkelig en BONUStur for meg til Mombasa!! Jeg gikk rett i feriemodus. Utrolig 
kjekt å være på kjøretur, alltid like deilig å komme ned til Mombasa med varmt klima og nydelige strender og ikke minst veldig flott selskap:)



Den eminente sjåfør; Britt Jorun
Baobabtrær





Southern Palms
Bølgebrus



Ali Baba

Word of Life


5 kommentarer:

  1. Sukk! Det såg helt fantastisk ut! Kjøre på min "yndlingsstrekning," bade på hotellet "mitt," også de flotte jentene då! Eg er ikkje misunnelig, men skulle gjerne vært med! Ha en flott tid videre!

    SvarSlett
  2. Hvem er den linselusa i rosa bikini...? Ellers så setter jeg veldig stor pris på at Alvin også blir nevnt her...Dagen kan fort bli litt kjedelig uten han tilstede.

    SvarSlett
  3. Den linselusa i rosa bikini var så langt i bakgrunnen at jeg vågde å ta med bildet. Håper det går bra for den rosa bikinien....? Alvin er med vetu:)

    SvarSlett
  4. Fantastiske bilder! Høres ut som en flott tur! Hilsen rafiki-IngaM!

    SvarSlett
  5. For et nydelig sted! Digger bildet tatt i sidespeilet.

    SvarSlett