tirsdag 23. august 2011

Nairobi-Arusha-Nairobi 24h!!

 Første helgen etter at jeg ankom Nairobi dro kollega og rafiki Astrid og jeg på en 24 timers tur til Arusha. Du lurer kanskje på hvorfor vi i all verden dro på en så relativt lang tur på så kort tid?  Vi mente, iallefall selv, at vi hadde mange gode grunner til å reise over Tanzania grensa og innta Arusha for et døgn.

Øverst på lista stod henting av en Toyota Landcruiser som forøvrig rafiki Rannveig og jeg hadde kjørt motsatt vei siste helga før jeg dro til Norge i sommer. Videre på lista stod, squash-spilling på TGT, mini-ferie, oppleve deilige Arusha-by, leke litt med Kristoffer og Margun og kjøre bil i Afrika:) Ypperlige grunner for en tur til nabolandet:) 

IMG_3962.JPG.jpg








Det ble en strålende tur, med god mat, hyggelig selskap og kjekke opplevelser!! Kjøreturen var spennende og fin gjennom et vakkert Afrikansk landskap. Vi er inne i en svært tørr periode, riktignok ikke så ille som på Afrikas horn, men langs veien kunne vi se de uttørkede maisåkrene og helt tørre, sandfyllte områder med de fargesterke Masaiene vandrende med stav og last langs veien. Vakkert, men brutalt!



2 kommentarer:

  1. Så heldige dere er som kan ta sånne spontanturer! Fikk litt flashback til en lignende tur, men da var det eg, Britt Jorun og Astrid som tok turen over grensa. Ha en flott høst, så snakkes vi nærmere jul:)

    SvarSlett
  2. Blir kjekt å se deg Synnøve, karibu Kenya.

    SvarSlett