onsdag 18. august 2010

Verdens kjekkeste elever!!





Jeg må ha verdens kjekkeste elever! Og jeg må nok være en av de slueste lærerne:) På grunn av mitt litt svake korsbåndrøkne kne våger jeg meg ikke opp i avocadotreet mitt for å sanke dem ned. Og da må man finne noen som er villig og kan! Så på lekseplanen for tirsdag denne uka satte jeg altså opp: "Klatre i avocadotreet til Rita og sanke avocado til henne". (må bare nevne at det stod frivillig lekse foran) Så i går ettermiddag da jeg kom hjem fra jobb var det en hel haug med avocado som møtte meg på trappa:)

De skal nå bare ligge noen dager og modnes, så har jeg deilig fersk avocado på menyen. Fantastiske elever, ikke sant?!! Jeg vet jeg er en usedvanlig heldig lærer!!


Her ser dere det flotte avocadotreet, rett utenfor kjøkkenvinduet mitt:)
De grønne bladene foran er banantreet:)

7 kommentarer:

  1. Og jammen "dryppet" det ikke inn noen avokadoer til nabolærern også... Love it!!

    SvarSlett
  2. Kjenner at det ikke er fullt så stort å gå i frukthagen min og plukke et eple og et par bringebær, når du har banan- og avokadotrær i din hage:) Ørlite grann misunnelig kanskje..
    Godt å høre at du får lurt de unge og lovende opp i avokadotrærne, jeg går ut fra at oddsene for at de unngår brister og beinbrudd er langt bedre enn for deg. Nå påstår jeg selvfølgelig ikke at du er gammel og skrøpelig, bare at du uten tvil er den jeg kjenner med hyppigst skadefrekvens:)
    Dersom elevene blir lei av frivillige lekser, er det kanskje en mulighet å legge inn litt avokodotre-klatring i gymtimer?

    Stor klem fra trivelige Trøndelag:)

    SvarSlett
  3. Kjære Marita, du er nok inne på noe med denne skadefrekvensen. De er ikke leie ennå, også håper jeg at de nederste avocadoene skal bli store nok etterhvert. Da trengs det hverken klatrehjelp eller annen assistanse. Gymtimene er jeg ikke ansvarlig for, men svømmingen. Kanskje oppvarming til svømmingen?
    Kjekt at du følger med!! Nyt TriveligeTrøndelag:)

    SvarSlett
  4. Høres perfekt ut:)

    SvarSlett
  5. Haha...fantastisk Rita! Du er litt slu og ganske smart. Både frivillig lekse og avocado til lærern. (avocado i kenya er sikkert det samme som et rødt eple i Norge) Noe må du i hvert fall ha gjort riktig de første dagene dine ;o)

    SvarSlett
  6. Å!! Tenk et avocado tre i hagen!!!!:)

    SvarSlett
  7. Digg med avocado og banan i egen hage! Og digg med klatrevillige barn. Du får bare fortsette å bruke kreativiteten din til å oppnå stadig nye goder. :)

    SvarSlett