mandag 6. september 2010

Sola er god!!




I de siste ukene har det vært gruelig kaldt her i Nairobi. Ulltøyet har vært et fast klesplagg, og forkjølelsen begynte å innta min sarte kropp. Dagene har langt ifra vært kjipe. Jeg har hatt besøk fra Norge, både Orkdalinger og den kjære Ingvill Aa m studievenner, som stakk innom Kenya, Masaimara og meg på vei til Uganda. Veldi trivelig med flere rundt middagsbordet, noen å drikke litt alternativ kaffe med (ja ikke trøndersk vri altså, bare litt trøbbel med kombinasjonen av kaffe og presskanne) og ikke minst snakke om livet, kjærleiken og været med.

Men da disse folkene forlot meg lørdag morgen brøt sola fram, og har igrunn vært her siden. Ser ingen direkte kobling mellom disse to hendelsene, men registrerer at det har skjedd. Lørdag formiddag fikk jeg ikke nytt sola i særlig stor grad for da satt jeg i frisørstolen og nøt Carmens rennovasjon av min manke. Men gårsdagen, søndag den 5. september, ble en perfekt dag for min del:) Den inneholdt alt jeg ønsker av en dag!! Frokost på verandaen i morgensol, lovsang i kirke, helt blå himmel med varm og deilig sol, grilling med de fleste på tomta, bading og skliing i bassenget, søndagsfotball og overskudd til å skrive den siste arbeidsplanen før ny skoleuke!!

Sola gir meg engergi og overskudd! Det er fantastisk å stå opp på en dag som dette når sola bryter gjennom gluggene i vinduet og hilser meg god morgen. Det koster så mye mindre å komme seg ned på skolen, fikse de tekniske problemene med skriver og data samtidig som elevene skal styres inn i en ny uke med nye arbeidsoppgaver. Etter jobb får man ladet opp batteriene når man kan sette seg ut i hagen, i ro og mak, lytte til Solveig Slettahjell og klusse med noen blanke ark og tegnestifter tell. Ååååå, det er så mange flotte ting med å bo i Nairobi og akkurat her med akkurat disse menneskene:) Selv om ikke sola alltid er her, så bor den absolutt i mange av de menneskene jeg møter her!!


Sola er god, sola er toppen, sola er varm og den bruner på kroppen, sola som skinner hver morgen for meg, sola i Nairobi og i hjertet er best synes jeg :)

3 kommentarer:

  1. Sitter her hjemme i Norge og smiler for meg selv. Kjekt å lese og se at du har det så bra der nede!! Bra valg!!! (akkurat sola er jeg ikke så misunnelig på, kjenner jeg gleder meg til høsten og kjølige dager!!)

    SvarSlett
  2. Gode duuuu!!!! Takk for herlige dager ( selv om ikke sola akkurat tittet frem da!!!) skulle visst blitt der, bussturen tok visst totalt knekken på immunforsvaret mitt....
    Kos deg videre vennen, stilig på håret forresten.
    Gud velsigne deg til vi møtes igjen!!!
    God svett klem fra Kampala

    SvarSlett