søndag 24. oktober 2010

Herlige Helg!

Jeg har funnet ut at helg i Arusha er fantastisk! Ja, selv om skoledagen her både er kjekk og til tider relativt lite utmattende, så er det altså likevel deilig med helg.

Fredag 19.00
Indisk mat på Pepes med voluntør Sveinung, voluntør Anne Mari fra Haydom og to elever m lærer fra Framnes. Trivelig gjeng, veldig god og svært mettende mat.

Lørdag 09.30
Befant meg allerede på TgT, et slags treningssenter/velværeområdet som en eller annen rik vestlig type har bygd for å ha et sted å bo når han skal jakte litt i Tanzania. Men nå når han ikke er der har altså jeg muligheten til å betale meg inn og få trent, solt meg, badet og spist god lunsj. Så etter en joggetur i den fabelaktige turløypa på ca 5 km, og en kjapp spinningstur, ble jeg forlatt av mitt faste TgT følge (mine to elever og deres far). Så fra 11.30 til 13.30 var jeg aldeles alene på hele basseng- og treningsområdet. VELVÆRE kalles det!!

Vet ikke helt om du kan se for deg dette, jeg har desverre ingen bilder, men JEG, bare MEG, helt alene ved bassengkanten, faktisk hele området, med akkurat nok sol til at det trengs solkrem og en veldig god bok. SAFI SANA!!

13.30 kom stakkars Anne Mari ganske uventet og holdt meg med veldig hyggelig selsskap. Hun skulle egentlig ha vært på Haydom, men pga et noe uheldig, men ufarlig møte med Tanzaniansk politi måtte hun bli et ekstra døgn i Arusha. Heldig for meg, noe uheldig for henne... men vi hadde en fin fin dag der ute fram til klokken ble 17.30.

22.00 kino, Inception, med Sveinung og Anne Mari. Heftig, intens, men også begeistret.

Søndag: sove lenge, lage ferdig ukeplan, lese i sola, spise, drikke og slakke som det passer seg på hviledagen.

Også ble helgen kronet med dette fabelaktige resultatet:
Rade Prica (Foto: Kallestad, Gorm/Scanpix)

Rade Prica scoret vinnermålet.

Foto: Kallestad, Gorm/Scanpix

En sen scoring av Rade Prica sikret Rosenborgs 22. seriegull



Kan ikke annet enn å være fornøyd med livet:)Innser likevel at dette var et innlegg som viser hvor selvsentrert man til tider kan være. "Jeg, bare meg" lyder kanskje ikke så godt på en blogg for reiselærer i NLM!! Øst- Afrika er full av kontraster, mitt liv her er fullt av kontraster. Det er hele tiden en veksling mellom fattig- rik, hvit- svart, intens glede og smertelig nød, fellesskap- savn, rettskaffenhet- korrupsjon, nysgjerrighet- køøøøøø, håp- mismot, latter - tårer, og det gjør mine dager veldig spennende og fargerike. Dagene gir meg veldig mye, men de tar en del også. DERFOR er denne helga GOD som GULL!!

3 kommentarer:

  1. "Jeg, bare meg" klinger veldig godt - iallfall i mine ører! Man trenger slike dager også!!! Og etter det er man klar for nye utfordringer igjen!

    SvarSlett
  2. Kjekt å lesa om livet i Arusha:-) Nyt d du kan! Sko gjerna vore ein tur på TgT...ha området for seg sjøl hørtes jo ganske greit ud;-)

    SvarSlett