mandag 11. oktober 2010

Tilbake til Mombasa!

Jeg er jo stadig på reise her i Øst- Afrika, og i forrige uke gikk turen tilbake til Mombasa og høstferie. Sol, bading, spising og avslapping stod i fokus:) Kjenner det er vanskelig å finne gode og presise nok ord til å beskrive denne uka. Den inneholdt så lite og så mye på en og samme gang!


For det første var omgivelsene så behagelige og nydelige at hvilpulsen sank umiddelbart. Videre var mat og drikke en sann nytelse, særlig med tanke på at alt var all inclusive:) Må nevne at magen opplevde ikke den samme gleden ved overgangen fra Ugali og havregrøt på Haydom til buffet på Baobab....men men....
Torsdag morgen var jeg ute og snorklet med familien Ohma, rektoren, rektorfrua og deres fire barn. Snorkling er noe av det kjekkeste jeg gjør, og spesielt med de:)


Men den største gleden ved denne ferien stod likevel Rannveig, min gode kollega for. Hun må være noe av det mest fantastiske reisefølge man kan ha. Avslappingsfaktoren var ekstremt høy, lattern satt enda løserere enn vanlig og vi har det bare så utrolig kjekt i lag!! Vi ble noe beryktet på dette hotellet som stort sett hadde gjester fra tyskspråklige deler av Europa. Hvor er søstra de? spurte alle de ansatte. Hvor har Furraha gjort av seg? Bare gå etter den lyden der ja, var som regel mitt svar. Da stod hun enten foran pastaboden, pannekakeboden eller juicebaren og forsøkte å lære noe nytt på swahili, eller bare forklare noen greier på engelsk. Går ikke nærmere inn på dette, men jeg lo godt da jeg la meg om kvelden og lo fremdeles da jeg våkna. Må bare presisere for alle lesere og alle arbeidsgivere at alt som ble sagt og gjort på denne turen er nokså uskyldig og anstendig på tross av enkelte engelskspråklige forviklinger!! Men som mottoet til R&R, man kan snu alt til det positive:) og da har man det mye kjekkere på ferie og ellers!! Ninapenda å være på ferie med deg Rannveig!!




Da går turen til Arusha for fire uker:)
Kwaheri!!


6 kommentarer:

  1. TAKK!!
    ...for deilig ferie!
    ...for deilig latter!
    ...for daglig NT! (He he ...den må du nok tenke litt på...)
    ...for at jeg slapper så godt av sammen med deg at jeg kan være/gjøre alt det du beskrev ovenfor!!
    LOVE!

    SvarSlett
  2. Mange fine bilder! Og deilig ferie!! :)

    SvarSlett
  3. Rannveig: måtte tenke i 2 sekkunder!! Men vet godt hva daglig NT er!!
    Gunnveig: så kjekt at du følger med, du skulle også vært her. Vurder gjerne å ta turen:)

    SvarSlett
  4. Dette så og hørtes utrolig deilig ut!! :) Snakker vi påsken her eller? ;o) klem

    SvarSlett
  5. åååå alltid klar for mombasa Åshild!! Håper virkelig du tar turen hit:) Vi må snakkes nærmere om hva du har lyst til å gjøre her:)

    SvarSlett
  6. Eg og kunne godt tenkt meg ei veke eller to der!

    SvarSlett