mandag 4. oktober 2010

Reiselærer Ritabella

Kjære, leser! Da har jeg herved vært på mitt første oppdrag som reiselære. Turen denne gang gikk til Tanzania, nærmere bestemt Haydom. For mange i Norge er dette et vel kjent sted og sykehus langt inne ingenmannsland i Tanzania. Men for meg var det i utgangspunktet relativt ukjent. Eller dvs. jeg oppdaget fort at det er enormt mye jeg ikke vet om Haydom og dens historie. Litt har jeg lært etter denne turen! Haydom er en fasinerende plass.




Jeg var så heldig å få fly med et lite propellfly både fram og tilbake. Opplevelsen av å sveve over Rift Valley, over de tørre Øst- Afrikanske sletter og rett under skylaget er bare helt unikt!Fantastic, Safiiiiii sana!!! Ikke minst følelsen av å lande på den brune gresstørre flystripa på Haydom. Bakkemannskapet bestod av en lokal mann ikledd en arbeidsbukse lik vegarbeidere i Norge og iført svart tykk topplue. Dette høres kanskje ikke unikt ut i Norge i oktober, men på Haydom der sola trykker på riktig Afrikansk vis......topplue?



Turen går videre til Mombasa, Diani beach med Rannveig Furraha Sellevoll!!!



4 kommentarer:

  1. Fine bilder! Vet du forresten hva "tulla sana" betyr?

    SvarSlett
  2. Det ser ut som et fantastisk liv, Rita! Det gleder meg! Kos deg videre! Klem

    SvarSlett
  3. tihi! godt å høre du har det bra! traff du martin og simon på haydom? godt å høre at du er vel framme i arousha også :)

    SvarSlett
  4. AM- skal sjekke ut hva tulla sana betyr, sana betyr jo veldig.
    Åshild: har et fantastisk liv her ja!!
    Ingvill: Martin og Simon traff jeg på Haydom, også er de her i Arusha nå.

    SvarSlett