tirsdag 19. oktober 2010

Ninapenda Arusha!!

Da har jeg hatt gleden av å være lærer på ScriptureMission i Arusha i en uke og to dager. Klassen min består av to jenter i 1. og 2. klasse. To kjempe kjekke elever, som for øvrig kan sies om alle elvene på NCS! Vi finner på mye tull og tøys, men vi prøver også å lære noe! Denne uka starta vi med å lære oss Trond Viggo Torgersens sang; "Maur i baken". Så nå går alle tre og synger; " Jeg har ma ma ma ma maur i baken" noe som kan passe i MAURlandet Tanzania. Og vi har funnet ut at vi trolig ikke kan noe av det som står i sangen, hverken spise hundemat og kefir uten og måtte spy eller kunne navnene på alle grunnstoffene fra hydrogen og til bly. Men vi depper ikke av den grunn!! Etter å ha spilt TP mot to medesinstudenter, noe jeg neppe skal gjøre igjen, har jeg/vi bestemt oss for å fokusere på det vi kan, og at det vi ikke kan, går det an å øve på. (men jeg dropper hundematen og diverse andre ting i sangen. )

Det å være reiselærer i Øst- Afrika bringer med seg mange goder. Dagens var en av de aller beste!! Etter middag kom mine to elever med sin fineste neglelakk og ga meg en real pedikyr(#?heter det det?) Så nå kan jeg endelig elegant sprade og sprike med tærne rundt i Arusha. Så da kan du skjønne at jeg har det godt her:) og at Ninapenda Arusha= Jeg liker Arusha!!



8 kommentarer:

  1. Eksklusivt!! Jeg og vil ha pedikyr av de to snuppene der!! ;)

    SvarSlett
  2. Alle damelærerne som kommer hit skal få det, lovte de i dag. Det lover godt for deg madame:)

    SvarSlett
  3. Hehe, det er slik lærer livet er ja!;)

    SvarSlett
  4. Det er ikke vanskelig å sjå at det er tærne te Rita. Men dem vart fine:)

    SvarSlett
  5. Scripture Mission i Arusha bringer mange gode sommerminner til meg :) Så du noe til det store fjellet på kjøreturen fra Nairobi?

    Kos deg, Rita - ser og høres ut som du har det bra!

    SvarSlett
  6. Marie bråkenabo, hehehe, den var god du!! Kunne ikke holde så mye utkikk etter det fjellet. Hadde mer enn nok med å holde meg og bilen på den kronglete veien. Men håper å få besteget det i løpet av de kommende årene. Har forresten ikke hørt hvordan turen deres var? Når du skriver gode sommerminner, høres det jo ikke så verst ut:)

    SvarSlett
  7. Marie bråkenabo :)25. oktober 2010 kl. 07:48

    Turen vår var fantastisk! Du bare MÅ MÅ ta turen opp i høyden! Til tider litt slitsomt, men så ufattelig ubeskrivelig deilig når du er på toppen! Nesten alle kom seg helt opp, to måtte snu på Stella Point (ca 140 høydemeter fra toppen). Ellers hadde vi fine dager med base i Arusha, både safari og "hviledager" ml øktene :)

    Utrolig gøy å lese hva du holder på med, og spesielt nå når du er i Arusha! Ser for meg at du sitter ute i hagen i "skyggen" av Mt Meru, akkurat slik vi gjorde :) Savner Afrika, ja!

    Klem

    SvarSlett
  8. Bære lækkert ;-)

    SvarSlett